Hvem er vi

Velkommen til Svebølle Børnehus - en børnehave i bevægelse
Svebølle Børnehus ligger tæt ved rute 23 Skovvejen mod Kalundborg og København. Der kører bus lige til døren, og Svebølle station med togforbindelse til Kalundborg og København, ligger i gåafstand fra institutionen. Vi  bor i helt nye bygninger bagved Svebølle skole. Vi er en del af område Midt under Kalundborg Kommune.
Du kan læse mere om område Midt, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)

Vi er normeret til 80 børnehavebørn fordelt på 3 mellemgrupper og en storgruppe. Vi har en vuggestuegruppe normeret til 12 børn.

Vi arbejder så vidt muligt, dagligt med børnene i mindre læringsgrupper. Vi arbejder ud fra den pædagogiske læreplan, og grupperne er sammensat og tilrettelagt med udgangspunkt i det enkeltes barns ressourcer.

Vi vægter naturen og kulturen højt og er derfor en flittig bruger af kommunens natur og kulturtilbud. Vi har selv en dejlig legeplads, og fra april til november er vi ude det meste af dagen idet vi  prioriterer, at  bruge legepladsen som et vigtigt læringsrum.
Resten af året er vi ude hver dag i det omfang vejret tillader. Vi har tidligere været certificeret bevægelsesbørnehave og holder fast i vores mandags og fredagsmotion, hvor alle mødes til fælles bevægelse ude eller inde.